نوشیدن قهوه با شیر و بررسی خطرات احتمالی آن!

اکثر علاقه مندان به نوشیدن قهوه ترجیح می دهند مقداری شیر و شکر به آن بیافزایند اما تحقیقات جدید خبر خوبی برای این دسته از افراد ندارد.

محققان دانشگاه ساندیاگو کالیفرنیا پس از بررسی 19.400 نفر از علاقه مندان به نوشیدن قهوه و چای با شیر و شکر به این نتیجه رسیدند که اضافه کردن شیر و شکر به نوشیدنی های گرم آنها را تبدیل به بمبی از کالری می کند.

در مطالعات دقیق در این زمینه کالری هر یک از این مواد به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفت، یک پاکت شکر (مقداری که به عنوان یک واحد در کافی شاپ ها به مشتریان داده می شود) 11 کالری و شیر 9کالری انرژی دارد .

جالب است بدانید با افزودن شیر و شکر به یک فنجان قهوه در حقیقت روزانه 69 کالری انرژی اضافه وارد بدن میشود.

کمک به ایجاد چاقی با نوشیدن قهوه و شیر

در ادامه باید بگوییم افرادی که به همین روش چای می نوشند واحد کالری اضافه آنها در روز 43 گزارش شده است اما در هر دو حالت کالری اضافی که  توسط افزودن شیر و شکر به نوشیدنی گرم وارد بدن میشود را نمی توان نادیده گرفت.

یکی از اعضای این گروه تحقیقاتی در ادامه صحبت ها با اشاره به تفاوت کالری در این دو نوشیدنی به افرادی که نمیتوانند نوشیدن چای و یا قهوه با شیر و شکر را ترک کنند پیشنهاد می کنند به دلیل کالری کمتر چای، آن را جایگزین قهوه کنند.

از طرفی کافئین موجود در قهوه به عنوان یک محرک مصنوعی عمل می کند و غده هیپوفیز را وادار به ترشح هورمونی می سازد که این هورمون سبب ترشح آدرنالین از غده فوق کلیوی می شود.

کافئین به عنوان افزایش دهنده وزن شناخته شده است و اثر منفی روی سطح قند خون دارد. با توجه به اینکه ما در یک دنیای پُر استرس زندگی می کنیم، وقتی از این محرک ها (مثل قهوه)  استفاده نماییم، بدن ما تحمل چنین تنشی را نخواهد داشت.

تاثیر در دریافت کلسیم

ترویج نوشیدن قهوه باعث افزایش نگرانی ها در رابطه با اثر کافئین روی استخوان‌ ها، یا به طور دقیق ‌تر جذب کلسیم می‌گردد. دلیل این نگرانی‌ ها این است که خانم ها باید روزانه 1200 میلی ‌گرم کلسیم مصرف کنند تا از پوکی و شکستگی استخوان باسن، مچ‌ پا و یا ستون فقرات جلوگیری کنند.

هر خانمی باید دقت کند که آیا نوشیدن شیر و قهوه‌ منجر به بروز بدخوابی یا سوزش سردل در او می شود یا خیر. در کل خانم هایی که شیر قهوه و نوشابه‌های دیگر می‌نوشند، بایستی بقیه نیاز کلسیم روزانه‌شان را از منابع دیگر کلسیم تامین نمایند.

در کل می توان گفت که نوشیدن شیر با قهوه بهتر از مصرف نکردن شیر است. برای درست کردن شیر قهوه حداقل به یک لیوان شیر نیاز دارید که این مقدار، یک سوم نیاز روزانه به کلسیم و دیگر مواد مغذی را تأمین می‌نماید.

در یک مطالعه‌ روی 1000 خانم یائسه معلوم شده است، خانم هایی که در عمرشان حداقل یک لیوان شیر قهوه در روز مصرف کرده‌اند، نسبت به خانم هایی که اصلاً شیر دریافت نکرده‌اند، تراکم استخوان بیشتری داشته‌اند.

 

امتیاز به این مطلب :
5/5 - (1 امتیاز)

WhatsApp
Telegram
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *