پودر قهوه چیست و چگونه بخریم (مخصوص غیر حرفه ای ها)

گاها می بینیم برای افراد این سوال پیش می آید برای خرید پودر قهوه به چه موضوعاتی دقت کنیم و آیا اینکه اصلا خرید پودر قهوه کار درستی می باشد و یا بهتر است به سراغ موارد دیگری برویم. اگر دنبال این هستید که برای دم کردن قهوه خود به بهترین روش عمل کنید حتما تا پایان این مقاله از مجله کافی مافی همراه ما باشید.

پودر قهوه چیست و چگونه تهیه می شود؟

وقتی در مورد واژه پودر قهوه صحبت می شود اشتباه های زیادی در مورد آن به ذهن من می آید و خیلی از کسانی که به طور تخصصی در زمینه قهوه کار نمی کنند خیلی دیدگاه درستی در مورد آن ندارند.

گاها زیاد می شنویم که پودر قهوه همان اسپرسو می باشد! در واقع اسپرسو تنها یک روش از انواع مختلف روش تهیه قهوه می باشد که ما می شناسیم.

در واقع یک قهوه برای تهیه و آماده شدن چند مرحله را طی می کند که اگر بخواهیم به طور خلاصه بیان کنیم باید گفت، اول اینکه گیلاس قهوه را از درخت آن می چینند و سپس دانه های قهوه را از گیلاس به روش های مختلف جدا  می کنند.

بعد از اینکه دانه های قهوه را جدا کردند و شستشو داده شدند، در مرحله بعد آنها را رُست یا بو می دهند و سپس آنها را آسیاب می کنند، اینکار با درجه های مختلف و اندازه های گوناگون انجام می شود و باعث می شود که این قهوه آسیاب شده اندازه های متفاوتی پیدا کند.

اما واژه پودر قهوه، همان قهوه آسیاب شده ما می باشد که در اصطلاح به آن پودر قهوه گفته می شود. حال وقتی شما پودر قهوه را در اختیار داشته باشید لازم است که آن را دم کنید و استفاده کنید که اسپرسو یکی از این روش های دم کردن می باشد که بسیار محبوب و شناخته شده می باشد و نسبت به روش های دیگر آماده کردن قهوه تلخی و طعم بیشتری دارد.

تفاوت پودر قهوه و قهوه فوری در چیست؟

اما مورد بعدی که در مورد شناخت پودر قهوه لازم است بدانید این است که پودر قهوه فوری که خیلی درون مغازه های می بینید متفاوت با نوع معمولی می باشد.

ما این موضوع را به طور کامل در گذشته بررسی کرده ایم اما به طور خلاصه باید بگوییم تفاوت این دو مورد در نوع تهیه آنها می باشد، در بالا در مورد روش بدست آمدن پودر قهوه و قهوه آسیاب شده به طور کامل صحبت کردیم آما در مورد قهوه فوری این موضوع کمی متفاوت است.

کاملا ساده و عامیانه وقتی شما پودر قهوه خود را دم کنید و سپس این دم شده را به یک نوع خاصی خشک کنید که باعث شود یک قهوه خشک شده دیگر تهیه شود به آن قهوه فوری می گویند.

در این مقاله بیشتر سعی می کنیم که موضوع را کاملا ساده بیان کنیم که برای کسانی که اطلاع زیادی در مورد این نوشیدنی فوق العده ندارند قابل درک باشد، اما شاید برای بعضی از کسانی که به طور تخصصی در مورد قهوه اطلاعات دارند خیلی خوشایند نباشد. 🙂

خرید پودر قهوه یا دانه قهوه کدام بهتر است؟

مورد بعدی که برای شما دوست داران قهوه می خواهیم بیان کنیم موضوع خرید می باشد، اینکه اگر شما دنبال این هستید که قهوه خود را در بهترین حالت ممکن دم کنید لازم است مواردی را رعایت کنید:

اول اینکه اگر شما بلد باشید دانه های قهوه خوب را خریداری کنید و خودتان آن را رست دهید و سپس آسیاب کنید تا پودر قهوه شما تازه باشد به طور قطع یک قهوه فوق العاده ای را دم خواهید کرد.

به طور قطع استفاده از دانه های قهوه برای دم کردن شما بسیار بهتر از خرید نوع آماده می باشد زیرا تازگی در دم کردن یک قهوه خوش عطر و خوش مزه بسیار تاثیر گذار است، اما شاید شما از ما بپرسید که کسانی که غیر حرفه ای می باشند خیلی در مورد این روش ها اطلاعی ندارند و باید چکار کنند؟

توصیه اول ما این است که شما سعی کنید مقاله های ما را در مجله کافی مافی مطالعه فرمایید تا هم با ویدیو های آموزشی و هم مقالات مختلف در تهیه قهوه به سبک حرفه ای ها آشنا شوید.

توصیه دوم ما این است که اگر خیلی به این موضوع علاقمند نیستید سعی کنید بهترین پودر قهوه را خریداری و دم کنید تا بتوانید از طعم واقعی قهوه لذت ببرید.

ویژگی های قهوه ایده آل و خوب

مهمترین موضوعی که لازم است در خرید پودر قهوه خود به آن دقت کنید برندی می باشد که برای خرید خود انتخاب می کنید، ما این موضوع را برای شما آسان کرده ایم و مجموعه ای از بهترین پودرهای قهوه جهان را برای شما در اینجا جمع کرده ایم و می توانید برای خرید آنها به راحتی و اطمینان اقدام به خرید آنلاین کنید.

موضوع دوم این است که توصیه می کنیم سعی کنید از پودر قهوه بسته بندی شده اصل به جای خرید پودرهای فله استفاده کنید، دلیل این موضوع این است:

وقتی شما از پودر قهوه فله استفاده می کنید خیلی اطلاعی در مورد نحوه نگهداری و قهوه آسیاب شده آن مطمئن نخواهید بود، اما زمانی که پودر قهوه شما از یک برند معتبر باشد و درون بسته بندی از خرید خود مطمئن تر خواهید بود.

به طور کلی قهوه خیلی سریع و راحت عطر خود را از دست می دهد و در مجاورت با هوا اکسیده می شود و طعم خود را از دست می دهد، مشکلی که برای بسیاری از پودر قهوه های فله اتفاق می افتد.

در هنگام خرید بسته های پودر قهوه حتما بهترین زمان مصرف و زمان رست قهوه را چک کنید، درست است که قهوه مثل سایر مواد غذایی به راحتی فاسد و خراب نمی شود ولی با گذشت زمان طعم و مزه خود را از دست می دهد و به همین خاطر است که قبل از خرید به این موارد دقت کنید.

موارد دیگری که لازم است در مورد پودر قهوه بدانید

قبل از اینکه خواهید قهوه خود را دم کنید فراموش نکنید که اصالت و اصل بودن قهوه بسیار مهم است، اینکه قهوه شما از کدام کشور می باشد و از چه نوع رستی برای تهیه آن استفاده شده است و سایر موارد بسیار مهم است.

به طور قطع کسانی که قهوه را به طور حرفه ای می شناسند این مورد را درک می کنند که چقدر مبدا یک کشور در طعم و مزه پودر قهوه شما می تواند تاثیر داشته باشد.

اما بعد از همه این موارد به مزه و دم کردن پودر قهوه می رسیم و اینکه برای مزه قهوه باید چه نکاتی را بدانیم:

مزه و دم کردن پودر قهوه؟

اینکه شما کدام روش را برای تهیه قهوه خود استفاده می کنید بسته به شرایط و وسایل شما دارد و شما می توانید از روش های مختلف و متناسب با پودر قهوه انتخاب شده شما برای دم کردن آن استفاده کنید.

دقت کنید بعد از دم کردن قهوه هیچ موردی به اندازه عطر و بوی آن نمی تواند کیفیت قهوه شما را نمایان کند، می توان گفت بهترین راه شناخت کیفیت پودر قهوه استفاده شده می باشد.

مزه قهوه دم شده شما باید یک حالت گس مانند و طعمی شبیه به ترکیب شکلات،‌ کاکائو و وانیل باید باشد، البته این قاعده کلی می باشد و بعضی از قهوه ها که ممکن است میوه ای و مدل های دیگری باشند دارای مزه متفاوتی هستند.

فراموش نکنید لازم است برای دم کردن به مدت زمان لازم، دما و کیفیت آب استفاده شده نیز بسیار دقت کنید، جوشیدن قهوه همانند جوشیدن چای که باعث می شود طعم چای کاملا تلخ و بد مزه شود می تواند مزه قهوه شما را کاملا خراب کند.

 

امتیاز به این مطلب :
5/5 - (1 امتیاز)

WhatsApp
Telegram
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *